Jun 11, 2009

Dilema

oh,aku rasa terbeban dengan perasaan ini. perasaan ni mmg aku tak suka. hidup jadi tak tentu arah. asyik teringat aje.macam mana ni? haruskah aku putuskan untuk memilikinya supaya aku tidak lagi dlm dilema? macam mana ni?macam manaaaaaa????

sebenarnya kan..... aku teringin nak beli satu suit ni.... wahahahahah.... ini seriyes(nyanyi ala-ala wonderpets ye kawan-kawan, hehehehe)

semalam kan, lepas lunch aku dgn member-member opis ni merewang kat area s*nway s*b j*ya tu dah termasuk ke dlm satu kedai ni... (sebenarnya bukan termasuk pun, mmg nak masuk pun,ngeheheh)
dah tu? aku yang hati suci murni konon nak tengok2 je ni, konon nak teman2 je ni telah terpandang baju itu yg membuatkan aku dlm dilema hingga ke hari ini. cis! ni budak2 bertuah ni punya idea la ni... aku yg terkesima... diaorg elok je gelak2, tak de pulak teringat teringin baju mana2,hampeh!

bajet mmg dah burst ni,dah hangus ni... dah la baru je gaji, asyik ingat hari gaji je ye? mana tak hangus nya, J card day la.... lepas tu pegi sambung shopping kat jakel la.... mmg patut la burst pun. ni ada hati nak beli baju baru lagi? amboi! melampau ni!huhu

ok, mari kita buat justification,pro and con samaada kena beli atau tak baju tu:
(oh! anyway, baju tu kaler hitam semua ye,slimming effect gitu, sesuai dipakai utk majlis-majlis rasmi termasuk majlis rasmi kerajaan(bang, bole le bang beli baju baru, boleh I pakai pi teman you nanti*sambil senyum simpul*)
pro nye ialah: seperti disebut diatas tadi, leh pakai utk majlis-majlis rasmi, meeting dgn customer,high rank nye customer la.... dan boleh jugak dijadikan sepasang baju raya, koleksi baju raya thn ni... dan yang paling penting aku tak teringat2 lagi dah pas ni, ia dah jadi milikku,muahaha. boleh justify tak macam ni? relevan kan alasan ku,hehehe.

contranye ialah: kalau aku beli akan terbang la another RM100++. wuih!byk tu dlm keadaan aku yg mmg sengkek ni,ceh! kalau aku beli jugak, setan2 akan bertepuk gembira sebab dah berjaya hasut aku membazir, kan dah banyak baju lain dlm lemari tu, tak puas pakai pun lagi,nape nak beli lagi?kalau aku beli jugak, anything happen sebelum dpt gaji bulan ni maka aku akan terpkasa korek duit simpanan sebab duit kecemasan pun aku dah guna nyopping,huhu.

So, MACAM MANA NI? tolong!!!!!

1 comments:

RedAnna said...

tension study ke kak liza, asyik shopping? hhehehehhe

pregnancy

..::Ceriteraku::.. Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Ipietoon Template