Jul 4, 2010

World Cup & diriku

mmg tak bleh dinafikan lagi,mula follow sejak edisi thn 1994 lagi,time tu dah paham la selok belok semua ni,sebelum tu tak reti lagi.... thn 1994 tu bersungguh sokong itali sbb ada roberto baggio tapi bole dia amik penalti terlepas palang!dush!kuciwaaa,huwaaaa.....

thn 98 kat melaka tgh buat degree tak berapa follow sebab tak de tv, dgr jiran bebudak lelaki setaman menjerit je bila gol!hampeh!ikut gitu2 je,france juara masa tu.

thn 2002, dah kerja. masa tu kat kl. kebetulan korea/jepun tuan rumah so bole la tgk,time lebih kurang kita... menarik gak aaaa... sampai ada housemate yg pi dating tgk world cup kat screen besar di bangsar masa tuh,hehehe,tgh asyik masyuk bercinta la katakan,muahahaa.brazil juara kalahkan germany walaupun kesian gila kat ballack,hahaha.*tgk bola ke tgk pemain?muehehe*

thn 2006 pun so-so saja sebab team best kalah awal,ending penalties mmg hampeh!dapat kat itali masa tu.lagi sekali wa kesian sama itu ballack sebab last WC for him kan,sob sob.

TAPI TAPI......
cari gambar full team this year tarak, yag ni pun bole lah! *credit to google*
thn 2010 ni,dengan rasminya aku menyokong penuh germany!cuba tgk team lain,ada yg main bagus macam germany???? tadak,yillek!padanlah dgn brazil kena lenyek dgn belanda,adui,kalah kat belanda?!?!WTF???at least kalah la kat semi ke, final ke, ni quarter dah kena antar balik?apa kes? that's it!habis hilang seri WC,mmg tak berapa bekenan pun team brazil kali ni,tak de la best sgt....

next, argentina,sangat kesian kat messi.apalah nasib ko messi, sebiji pun tak bleh gol.... tapi masa group match dgn round of 16 mmg best la ARG main.... higuain pun kena tima kasih kat messi la, byk bola muntah messi yg dia dpt gol tuh.

TAPIIII.....

kalah kat Germany?they deserve that kekalahan ok.... dan germany deserve that kemenangan,rite?main macam ta*k,ada hati nak pegang WC,forget it!Argentina lagi teruk dr england ok, england ada gak sebiji masa round of 16(4-1), depa sebiji pun tarak.kesian... kesian... nasib la labu.... hahaha... don't cry for me Argentina!!!!!!!

hopefully kali ni Germany juara la.... antara sebab aku sokong sgt ialah, haziq dgn abah dia dah beli jersi germany mahal, jadi kena la germany menang,kalau idak rugi la beli jersi mahal,muahaha.bole reason mcm tu?lagipun mmg team diaorg bagus la,tak selfish tak macam team lain,beria nak gelecek sendiri,kedekut tanak pass kat member yg free,last2 padan muka,kalah!betullah kata wonderpets,"apa yang penting!kerjasama!"

lagi satu kan, budak muller tu hensem lah!hahaha. nak sokong cristiano ronaldo,dah out! eh tapi kan, haziq kenal ronaldo... menurun genetik mak dia, yang hensem aje kenal,hahaha,dia igt gol ronaldo masa kalahkan korea utara tu,cayalah anak mama :P

dah la cerita bab hensem,nanti kena tukar tajuk plak, lelaki hensem dlm world cup dan diriku,hahaha!

6 comments:

Unknown said...

aku baru je berjinak2 dgn wWC thn ni sbb hubby aku wat phd pasai bola...team fevret aku 3(aussie,england n germany)- 2 da out!!!!!!tinggal germany...aku sokong sbb player hensem2 jer-etam germany aku suka ozil..aku mana reti tgk depa terer main ke tak...spain best gak...david villa hensem giler.....

entry aku pasal WC2010 http://182830.blogspot.com/2010/06/fifa-world-cup-fever-has-start.html

Manggapintu said...

intan!bagus2!kena layan nih utk release tensen buat thesis,heheh
wei,ozil tu muslim hang tau,aku pun tak sure member opis aku dok cerita,germany born tp dok turkey,pergh semua aku amik tau,hahah.
okeh,nnt aku pi baca entry hang ;)

Unknown said...

definetely.....face theraphy gitu..ahaks...ye ker ozil muslim????..mcm zinade zidane dulu yer....dia nmpk innocent jer...
david villa lak mcm dr fazley...hahahahaha.....

nnt wat entry lelaki hensem dalm WC laks...nk baca....hehehehehe........

catatan i am nieta said...

hehehehhe.. tergelak aje baca entry nie..

Manggapintu said...

intan, aku kuciwa,germany tak dapat pi final.aku summarize dlm next entry lah ye!

Manggapintu said...

nita,bersungguh-sungguh kan?hehehe... layanzz

pregnancy

..::Ceriteraku::.. Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Ipietoon Template