Sep 1, 2009

The luxury of working in hometown

last week masa berbuka dgn kawan-kawan sebelum exam, my fren commented that I'm very lucky to have the chance of visiting my mom every alternate week. yelah, yg satu minggu lagi tu berbuka dgn in laws lah kan. sambil tu baca entry di blog ini yang cerita pasal famili gathering dia,maka tercreate lah entry ini :-)




penang bridge during construction yg menghubungkan aku & mak(photo credit to gugel imej)

herm, mmg betul,sangat-sangat beruntung sebab selalu dpt jumpa mak. kalau bukan bulan puasa pun,hari yg ada kelas aku akan menenggek rumah mak lepas office merehatkan badan sekejap sebelum pegi kelas and mak being mak akan siapkan makan bagai untuk anak kesayangan dia nih :-P

one of the reason i requested for transfer once confirmed last 8 years was my family,my mom especially. nak duduk dengan mak lah katakan.lambat naik pangkat pun tak ape. punyalah anak manja mak :-P

famili gathering is a bliss. we can easily organized one anytime we like to.the only different is that we have to wait for our little sister since she is studying outside of penang.tapi tu pun tak de hal, si kecik tu pantang cuti sikit,lari balik penang lah jawabnya. then walla,a small family gathering organized.
Lagi gambar ihsan encik gugel:bahan masak-masak for famili gathering!
All in all, ku mohon Allah beri kesihatan yang baik pada kami sekeluarga dan diberi peluang utk selalu get together. Amiin!

5 comments:

ShaFiAti said...

oklah tu...aku jugak duk kat kl ni..hehe..tak penah plak terpk nak mintak transfer ke penang..sbb kakak aku pun kat sini kan..so, cam ok je la duk kat sini...skang ni adik aku pun dah keje kat sini..3 bradik duk kat kl ni..cam nak bawak je mak ayah duk kl jugak..hehehe...tapi biaselah diorang tanak la kan..:)

Manggapintu said...

ok la tu su,kalau parents hang pi kl pun worth,ramai depa bleh visit,hehe. aku pulak semua menempek duduk bawak ketiak mak. adik2 aku pun balik kerja dipenang. tinggal yg last aja duk study lagi.silap2 yg tu pun kerja dipenang nanti,hehe.

RedAnna said...

been there, done that! m soooooo jelous!! huhu

Unknown said...

tak aci! huhu...

Manggapintu said...

linda,jgn jeles w/pun mmg sangat best dpt duduk dekat mak,heheh :P

ja, ketentuan :) rezeki aku dekat penang. ko pun ok per kat kl,dekat dgn famili husband ko kan :)

pregnancy

..::Ceriteraku::.. Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Ipietoon Template